Léto na staveništi

04.08.2013 17:04

Jezdí k nám na pozemek stále nějaká auta s roztodivnými a zajímavými obsahy. Mohu-li si vybrat, preferoval bych hlínu a ještě je velmi dobrý písek. Stále na nás ze sestrou řve, když vyhrabáváme písek. Závodíme spolu, kdo to vyhrábne dál. Jsou ty vedra a potom šup do chladivého materiálu. Máme vypracovaná "hrabadla", takže je to úplně všude. Pokud je složeno vedle sebe více druhů, je to jen dobře.

 Vědí již, že nesmí venku nechávat boty. Nevědí však, že když je kabel zakopán do země, tak ho nestačí schovat do kačírku s kamínky a položit na něj cihlu. To opomíjím ten fakt, že ten pitomej káblik nestojí pár kaček. Jedno dopoledne si s ním tedy moje sestra dala tu práci a upravila ho k obrazu svému. Je kratší o metr a půl. Zbytek kabelu byl rozset po celé zahradě. Když to zjistil, náhle někam zmizela a nebylo po ní ani vidu, ani slechu. Sebral tedy své  nedalo se válejicí rozežrané  bývalé pracovní boty a naštvaně odešel. Říkám to stále dokola, je nezodpovědný.

 Jsem od přírody hravý typ a mrzí mne, když to ignoruje. Při pracech na zahradě mu neustále nosím míčky, jsem totiž míčkofil. Když je neháže, hledám další a další. Dělá dlažbu. Uhlazuje nějaké kamínky a potom do nich gumovou paličkou tluče nějaké kostky. Krásně si to připravil a šel pro dlažbu. Do uhlazených kamínků mu sázím všech šest míčků, které nacházím na zahradě. Běžím za ním a chci mu to ukázat, že je ve mne také skrytý velký estét. On nic. Jde zpět. Rozebíhám se a brzdím všemi čtyřmi v uhlazené vrstvě s míčky. Uhýbám před letícím skládacím metrem, který po mne vrhá. Beebinka skoro ještě letící metr spracovává, elegantním pohybem posouvá do tlamy a prchá s ním pryč. Prchá za ní. Udělá jedno elegantní kolo okolo baráku, pouští metr a krade gumové kladívko. Zkouší to tedy po dobrém a asi po deseti minutách získává své pracovní věci zpět. Jednou kope nějakou díru na zahradě. Přepadlo mne nutkání si s ním zahrát golf. Neustále mu vhazuji míček do jamky. Nasupeně vyhazuje. Já patuji.Moje skore je minimálně šest pod par.

 Beton. Betonuje obrubníky. Koukali jsme na nějaký film, kde se světoznáme celebrity zanechávali otisk chodidla v chodníku slávy. Zanecháváme též otisky pacek a tlapek na všech obrubníkách, které jsou hotové. Je šílené vedro. On míchá novou várku betonu v kolečku, já se strašně potím. Odchází do domu. Využívám toho a rochním se jako prase v kolečku s čerstvým betonem. Když mne spatřil, nevěděl, zda se má smát, či brečet. Probíhá rychlá očista, abych mu prý nezatuhl v kolečku. Konečně přichází na řadu i mnou konečně očekávaná vana, kterou já prostě zbožňuji. Když je moc velké teplo, skáču tam automaticky. Když dělají, že nevědí kde jsem, dávám o sobě náležitě vědět. Zatím to funguje a je se rozplácnu do chladivé koupele