Běžky

13.02.2013 12:19

Jelikož už bydlíme na periferii města, máme možnost byť jen za minimálních sněhových podmínek vyrazit na běžky. Letošní zima zatím nepřináší v nižších polohách k těmto aktivitám mnoho příležitostí. Proto když napadne, vyrážíme. Letos jsme byli zatím třikrát. Dvakrát bez stopovačky a dnes poprvé s ní. Jelikož se cítím jako lovec, jdu po stopě hlava nehlava. Technicky výlety vypadají tak, že on si může vyřvat hlasivky a skoro pokaždé ho bolí v krku a nemůže mluvit.Kdežto já ho svým periferním viděním kontroluji z hranic lesa, vždy z dostatečné vzdálenosti. Bee mu zase okusuje patky lyží. Zkusila i špičky, ale to ho dopálilo. Štěkám na něj, že je ještě malá. Zase to nepochopil.

  Dnes vyrážíme ráno, bohužel ze stopkou. Myslí si, že má vyhráno, opak je však pravdou. Jakmile mne připne za šnůru, má milovaná sestřičky na ní začíná usilovně pracovat. Neustále jí napomíná, leč ona je ještě tvrdohlavější než on. Po pěti minutách lítám jako vítr ze zbytkem stopačky.Já který jsem potomkem toho, co tančil s vlky, bratranec Gora a věrným  divákem Vinetoua a Tekumseha. Zákeřně mne láká na salám zpět. Po malé korekci stopovačky trojnásobným babským uzlem chceme vyrazit dál. Nemá ani rukavice, ani hůlky. Odešly. Bee-šikovná holka. Vyrážíme. Ségra střídavě kouše šňůru, mne a jeho lyže. Povinná zastávka, další redukce tahacího zařízení opravena stejným způsobem. Tentokrát mu utekly jen rukavice. Začíná se oteplovat, sníh se začíná lepit na lyže. Na cestě ještě není dostatek sněhu a místy vykukuje štěrkový podklad. Vidím srny, zabírám. Peskuje Bee a nevidí, že vyrážím. Leží. Má flustrace z toho, že jsem uvázaný, neustále ožíraný, dosahuje vrcholu. Ostřeji se oháním, přidávám na tempu. Díky nekvalitnímu podkladu, oteplení a mému novému tempu se na nás stále častěji začíná dívat z naší psí perspektivy. Tomu se říká pohled ode dna. Po dvou hodinách se vracíme zpět. Stopovačka je na odpis, já s ním a ze ségrou do postele, pardon pelechu. Podle mého skromného názoru budou muset zainvestovat do nové šňůry, stávajicí je totálně sežraná.